מדריך לפתרון בעיות עבור התוכנות JAWS, FUSION, ZOOMTEXT

המדריך מספק פתרון לבעיות שעלולות להתרחש בתוכנות JAWS, FUSION, ZOOMTEXT. התוכן מחולק לארבעה נושאים הקשורים למועד התרחשות הבעיה.
הערה: כדאי ומומלץ לקרוא את השינויים במדיניות התמיכה במוצרי תוכנה שחל מחודש ינואר 2020

כללי

מהו המושג SMA המתלווה למספר הרישיון של התוכנה?

במהלך כל שנה היצרן מפיץ מספר עדכונים (לפחות 3) כתוצאה מדיווחים של משתמשים/דילרים או גילוי עצמי של תקלות שונות, לדוגמה, בעייה שהתגלתה בתוכנת Outlook של OFFICE. היצרן מנסה תמיד לשפר את יציבות התוכנה. עדכונים אלו הינם חינמיים וכאשר קופץ חלון שמודיע על הפצת עידכון חדש יש לעדכן את התוכנה, תהליך של 5 עד 10 דקות.
כשחולפת לה שנה, היצרן מפיץ תוכנת שידרוג חדשה, בגרסה כזו בדרך כלל נעשים תיקונים שאמורים לתמוך במוצרי תוכנה חדשים או בתקלות קריטיות שבגרסאות קודמות לא עבדו תקין, לדוגמה, הכנסת תכונת OCR בגרסה 2020 שלא הייתה קיימת בגרסת 2019. שידרוג כזה כרוך בתשלום.
SMA, הינו קיצור של Software Maintenance Agreement ובדרך כלל מלווה בסיפרה. לדוגמה, SMA2 מציין הרשאת שימוש בתוכנה בגרסתה הנוכחית ובעוד 2 גרסאות שהיצרן אמור להפיץ בשנתיים הבאות. מומלץ להוסיף את מרכיב ה- SMA בעת רכישת התוכנה מכיוון שהמחיר במעמד הרכישה הינו נמוך יחסית.

מהו המושג ILM של התוכנה?

התוכנות FUSION, JAWS, ZOOMTEXT מופצות בשתי גרסאות הגנה, גרסת הגנה עם פלאג USB אשר ניתן לניוד או גרסת הגנה מספרית ILM שמשמעותה Internet License Manager וניתנת לשימוש של עד שלוש עמדות מחשב שונות. בגרסת רישוי רשת קיים רישיון ILM בלבד.

בעיות ידועות

התקנה

התקנת JAWS2022 נכשלת לאחר הסרת JAWS 18

תופעה זו עלולה להיגרם ממספר סיבות:

  • במידה והתקנת גרסה JAWS2022 מתבצעת ע"י שימוש בחבילת ההתקנה המקוונת, יש לוודא שקיים חיבור יציב לרשת האינטרנט.
  • במידה והתקנת גרסה JAWS2022 מתבצעת ע"י שימוש בחבילת ההתקנה הלא מקוונת יש לוודא שחבילת ההתקנה הורדה בשלמותה.
  • יש לוודא שהסרת JAWS 18 בוצעה בשלמותה, קרא הסבר להסרת JAWS.
    בגרסאות ישנות של JAWS קיים חשש שאחד ממרכיבי תוכנת JAWS עדיין קיים במערכת ו- Windows אינו מראה זאת ברשימת התוכנות להסרה, לכן יש להשתמש בכלי עזר חיצוניים על מנת לוודא שלא נשארו שאריות של התוכנה. יש להתייעץ עם התמיכה של חברת Lets Talk.
התקנה נכשלה עקב הודעה "יתכן כי המידע אבד או נפגע"

תופעה ידועה שמופיעה בזמן ההתקנה כתוצאה ממספר גורמים:

  • במידה ומתקבלת הודעת שגיאה מספר קוד: 8A280A33,
    • המשמעות היא שחלק מקבצי ההתקנה במחשב חסרים כתוצאה ממחיקתם.
    • מומלץ להסיר ולהתקין מחדש את המוצר.
    • במידה והבעיה חוזרת על עצמה, יש להתקין את אותה הגרסה ולאחר מכן להסירה באופן מסודר וזאת לאחר ביצוע הפעלה מחדש של המחשב.
    • במקרים קיצוניים מומלץ להתייעץ עם טכנאי חברת Lets Talk.
התקנת JAWS הסתיימה ואני רוצה להתקין את מנועי הדיבור האיכותיים בשפות ערבית ורוסית?

החל מגרסת JAWS 2019.1903 ניתן להוסיף או להסיר קולות בעזרת הכלי להוספה והסרה של קולות Vocaliz.er Expressive.
בגרסאות קודמות יותר של JAWS ניתן להוריד את מנועי הדיבור בתפריט הורדות שבאתר לטס-טוק או לגשת לקולות נוספים בתפריט העזרה של JAWS. 
שים לב, אפשרויות אלו מחייבות חיבור המחשב לרשת האינטרנט.

הקולות של תוכנת JAWS או FUSION השתנו לקול יחיד ולא ברור בשפה האנגלית

לעיתים לאחר התקנה ואו עדכון, פרופיל ברירת המחדל של הדיבור Vocalizer Expressive (הקולות כרמית ו- Samantha) משתנה לפרופיל שנקרא Eloquence. על מנת לחזור לפרופיל ברירת המחדל יש לפעול באופן הבא:

  1. יש ללחוץ על צירוף המקשים Insert+Control ולאחר מכן על האות S
  2. בחלונית הפרופילים שנפתחה, כשהמיקוד נמצא בתיבת הבחירה ברירת מחדל, יש להשתמש בחיצים למטה/למעלה ולבחור בפרופיל הדיבור Vocalizer Expressive ולבצע enter.
    במידה ופרופיל ברירת המחדל כרמית ו- Samantha עדיין אינו פועל, יש לפעול על פי הסעיף הבא.

במחשבים בהם מערכת ההפעלה Windows10 בשפה האנגלית יש לפעול באופן הבא:
הערה, הפעולות הבאות יבוצעו על ידי משתמש מיומן.

  • יש לפתוח את מרכז ההגדרות של JAWS מתוך תפריטי התוכנה, יש ללחוץ על Insert+J
  • יש להיכנס לתפריט Utilities ולבחור באפשרות Settings Center
  • בחלון העץ הראשי של Settings Center, יש לחפש ולהרחיב את הקבוצה Text processing
  • יש לחפש ולהרחיב את הקבוצה Language processing ובתוך קבוצה זו, יש לבצע את הפעולות הבאות:
    1. יש לבחור ב- (Based on text (Vocalizer Expressive only תחת הנושא detect language
    2. יש לסמן את תיבת הסימון Enhanced right-to-left (RTL) support
    3. יש לשמור את השינויים בלחיצה על כפתור OK
בהפעלת תוכנת הגדלה Fusion או ZoomText הלוגו של התוכנה מופיע על גבי המסך אך אין הגדלה?

במידה ונעשה שימוש בגרסת 2018 (כולל) ומטה יש לוודא שמערכת ההפעלה Windows תואמת את גרסה זו. Fusion/ZoomText בגרסת 2018 תומכת ב- Windows 10 גרסה 1903.
במידה וגרסת Windows 10 חדשה יותר מומלץ לשדרג את תוכנת ההגדלה.

האם ניתן להתחבר למחשב מרוחק בעזרת Remote Desktop Control?

בוודאי, תוכנת JAWS מאפשרת ביצוע התחברות מרוחקת בעזרת Microsoft Remote Desktop, יש לוודא שרישיון התוכנה מורשה ל- Remote Access.
Microsoft Remote Access מתאפשר על ידי התקנת JAWS בשתי העמדות, במחשב המרוחק ובמחשב שממנו יתבצע Remote Access, רישיון התוכנה ורישוי Remote Access יופעל על גבי התחנה שיוזמת את ההתחברות מרחוק בלבד.
בעת ההתחברות מרחוק, המחשב המרוחק יחפש את רישיון ה Remote Access במחשב שהתחבר אליו, במידה וימצא רישיון כזה, תתאפשר העבודה עם JAWS.
שלבי התחברות ב- Microsoft Remote Desktop:

  • יש להפעיל את JAWS במחשב המקומי.
  • יש לבצע את החיבור המרוחק בעזרת Microsoft Remote Desktop.
    הערה: במקרים מסויימים יש להפעיל לפני כן את חיבור ה- VPN.
  • יש להפעיל את JAWS במחשב המרוחק.

חשוב לדעת, ניתן להשתמש בשרת וירטואלי של VMWARE אך לא ניתן להריץ את JAWS בסביבת VDI.

תוכנת JAWS ב-Windows 7 לא עובדת תקין ומקבלות הודעות Error שונות.

באופן כללי התמיכה ב- Windows 7 הסתיימה בשנת 2020. אנו מבינים את האילוץ בעבודה עם מערכת ישנה אך חברת Lets Talk מוגבלת בתמיכתה. ההצעה המיידית במקרים אלו היא להתקין את חבילת העדכונים העצמאיים של חברת Microsoft המופיעים בטבלה למטה. למשתמשים בעדכוני Windows 7 x64, לאחר ההורדה יש לפרוס את הקבצים לפני התקנתם. למשתמשים בעדכוני Windows 7 x32, לאחר ההורדה יש לשנות את סיומות הקבצים מ .zip ל .msu (לדוגמה KB3020369-x86.msu)

עדכונים עבור Windows 7 x64.עדכונים עבור Windows 7 x32.
KB3020369-x64
KB3102810-x64
KB3112343-x64
KB3135445-x64
kb3125574-v4-x64
KB3020369-x86
KB3102810-x86
KB3112343-x86
KB3135445-x86
kb3125574-v4-x86

הפעלת רישיון התוכנה

בעת הפעלת התוכנה מתקבלת הודעה שבוצעו יותר מידי הפעלות רישיון

תוכנות FUSION, ZOOMTEXT, JAWS בעלות רישיון מספרי יחיד מאפשרות התקנה והפעלה על גבי שלושה מחשבים שונים, למעט חלק מהרישיונות כגון: רישיון חינוך. במידה ומתקבלת הודעה כזו, המשמעות היא שאחת מהתוכנות הותקנה ורישיונה הופעל יותר מ- 3 פעמים.
ניתן לאפס את הרישיון על ידי גלישה לאתר היצרן, להקליד את המספר הסידורי של התוכנה וללחוץ על כפתור Reset Activation Key.
או, ניתן לשלוח בקשת איפוס רישיון בדואר אלקטרוני לכתובת [email protected]
יש לספק את הפרטים הבאים:
שם מלא של בעל הרישיון
שם התוכנה
מספר סידורי של התוכנה
מספר טלפון לקשר עם מבקש האיפוס

את פרטים אלו ניתן לקחת מתפריט התוכנה עזרה, אודות.
האיפוס מתבצע בדרך כלל תוך 24 שעות מיום הבקשה.

בעת הפעלת רישיון התוכנה, מתקבלת ההודעה
"Error validating license code. Make sure that you have the correct authorization number"

למשתמש אין הרשאות לכתוב לתיקיית Program Files או לתיקיית %appdata%.

בוצעה הפעלת רישיון והוצגה הודעה "ההפעלה בוצעה בהצלחה", אך בהפעלה חדשה של התוכנה מתקבלת ההודעה שיש להפעיל את התוכנה שוב.
  • במידה והתוכנה הופעלה בעבר עם הרשאה של 90 יום ניסיון, אזי, לפני הפעלת רישיון קבוע יש לבצע הסרה של כל רישיונות במערכת, לבצע הפעלה מחדש ורק אז להפעיל את רישיון התוכנה באופן קבוע.
  • במקרים מסויימים ובמיוחד באירגונים, התוכנה אינה מצליחה לרשום את קוד הפעלת הרישיון במערכת ההפעלה שברשותך, יש לבדוק שקיימת הרשאת מנהל לכתיבה בכונן C וב- Registry. יש לוודא שה- System Policy ברשת האירגון אינה חוסמת כתיבה ל- %APPDATA%
  • יש לנסות ולהפעיל את רישיון התוכנה באופן ידני על ידי גלישה לעמוד ההפעלות של היצרן. יש לקרוא הוראות הפעלה ידנית במדריך ההתקנה של התוכנה.

תפעול והודעות שגיאה

סביבת SAP עם קורא המסך JAWS

על פי היצרן של קורא המסך Freedom Scientific ניתן לעבוד בסביבת SAP עם תוכנת JAWS, זאת בתנאי שסביבת ה-SAP הותקנה והוגדרה באופן ראוי. להלן מספר נקודות שיש לשים לב אליהן:

  • יש להתקין SAPGUI ולהגדירו ב Accessibility User
  • במידה ועובדים עם SAP בתצורת Client/Server, יש לתת הרשאות מנהל.
  • כדי להפעיל את SAP GUI עבור Windows במצב נגישות יחד עם קורא המסך JAWS, יש להתקין את ההרחבות לקורא המסך של SAP. הרחבות לקורא המסך של SAP מאפשרות לקורא המסך לגשת לאלמנטים של חלון SAP GUI באמצעות ממשק הסקריפט של SAP GUI. לכן, על מנת שהמשתמשים יוכלו להשתמש ב- JAWS בצורה מיטבית, הכרחי ש-SAP GUI יופעל עבורם.
  • עבור לקויי ראיה, כדי להפוך את SAP GUI לנגיש יותר עבור אנשים עם לקות ראייה, מומלץ להשתמש בערכות הבאות שמספקות נגישות טובה יותר:
    • Belize theme
    • SAP Signature theme
    • Classic theme
  • ניתן להיעזר בבלוג הבא https://community.sap.com/search/?ct=blog&q=jaws

איך ניתן לפצל/לנתב צלילים ושמע בעבודה עם JAWS?

תוכנת קורא המסך JAWS מאפשרת ניתוב ופיצול שמע בין ערוצי הרמקולים/אוזניות באופן שבו ניתן יהיה לשמוע את JAWS בערוץ אחד ואת השמע השני כדוגמת שמע של פגישות ZOOM בערוץ שני.
ניתן להפעיל את תכונה זו באופן הבא:

  1. לחיצה על Insert+Space
  2. לחיצה על האות V, לבחירת Volume
  3. לחיצה על האות B , לבחירת Balance
  4. לחיצה על אחד מחיצי המקלדת השמאלי או הימני לפיצול השמע.
    לשיחזור איזון השמע יש לחזור על פעולות 1 עד 3 ולאחר מכן ללחוץ על חץ למעלה.

איך משנים שפת הקלדה בתפעול צג הברייל?

מעבר שפה תלוי בגרסת ה- JAWS שבו נעשה השימוש.
בגרסאות 2021 JAWS ומטה, החלפת השפה תשנה בפועל את טבלת הברייל של ה- JAWS.
לפני שמשנים שפה בעזרת צג הברייל יש להוסיף את טבלת הברייל בשפה הרצויה מתוך רשימת טבלאות הברייל שנמצאת במרכז ההגדרות ולקבוע את הטבלה שתשמש כברירת המחדל.

למעבר בין השפות יש להשתמש במקשי צג הברייל וללחוץ על הצירוף הבא:
צירוף המקשים רווח + T + מקש 7
T= מקשים 2-3-4-5
7= מקשים 2-3-4-5-7

בגרסאות JAWS 2022 ומעלה, החלפת השפה תשנה בפועל פרופיל עבודה של JAWS.
חשוב לדעת, ב- Windows בעל שפת ממשק באנגלית, לפני שמשנים שפה מצג הברייל יש להוסיף את הפרופיל בשפה הרצויה באופן הבא:
יש לפתוח את תפריט JAWS, לנווט לכלי עזר, וללחוץ enter על מרכז ההגדרות
בתוך מרכז ההגדרות כשהמיקוד נמצא בתפריט העץ, יש לנווט ל-
Braille
General
וללחוץ על כפתור Language Profile, לסמן את הפרופיל הרצוי מתוך הרשימה ולאשר.

למעבר בין שפות הפרופיל מצג הברייל יש ללחוץ על הצירוף Win+Space באופן הבא:
צירוף המקשים רווח-8-4 (מציין את מקש Win)
לשחרר את האחיזה מהמקשים
וללחוץ על מקש רווח (Space)

מדוע התוכנה (FUSION, ZOOMTEXT, JAWS) מפסיקה לעבוד לאחר פרק זמן קצר או לאחר 40 דקות?

לבעלי רישיון מספרי,

  • יש לבדוק את תפריט אודות של התוכנה. במידה ומופיע המספר 801 בשורת מספר הסידורי, יש לבצע בדיקה נוספת בסעיף הבא.
  • יש להפעיל את מציג הרשאות ILM שנמצא בתיקיית השירות של התוכנה בתפריט Windows, לדוגמה: יש לנווט לתיקיית Utilities FUSION 2021 הממוקמת תחת שם התוכנה Fusion 2021 שבתפריט Windows.
    במידה ותוכן חלונית השירות ריקה מתוכן, יש להפעיל את הרישיון באופן קבוע על פי ההסבר בעמוד הפעלת רישיון של התוכנות JAWS, FUSION, ZOOMTEXT

לבעלי רישיון פלאג USB,
יש לוודא שפלאג הרישיון מזוהה על ידי התוכנה. יש להפעיל את מציג הרשאות הפלאג שנמצא בתיקיית השירות של התוכנה בתפריט Windows, לדוגמה: יש לנווט לתיקיית Utilities FUSION 2021 הממוקמת תחת שם התוכנה Fusion 2021 שבתפריט Windows.
במידה ותוכן חלונית שירות זה ריק מתוכן, הוצא את פלאג ה-USB וחבר לשקע USB אחר במחשב.
יש לבדוק שמנהל ההתקן של הפלאג USB מותקן כראוי, בתכונות ותוכנות שבלוח הבקרה, יש לחפש את השורה Sentinel system driver installer x.x.x. כמו כן יש לוודא שאין אזהרה, באפשרות של התקני USB ברשימה.
יש לבדוק את הפלאג במחשב אחר בו מותקנת התוכנה.
לעיתים קיימת תקלה אלקטרונית בתוך הפלאג, ולכן יש לפנות לחברת לטס-טוק.

התוכנות JAWS או FUSION אינן מספקות דיבור בעברית?

לבעיה זו קיימות מספר גורמים, האחת היא בזמן ההתקנה, והשניה הגדרות לאחר ההתקנה:
בזמן ההתקנה:

  • בעת ההתקנה תוכנות אלו מסתמכות על הגדרת האיזור של המחשב, ולכן לפני ההתקנה יש לוודא שהגדרת האיזור מכוונת ל- עברית (ישראל)
  • יש לפתוח את הגדרת האיזור, יש ללחוץ פעם אחת על תפריט Windows ולהקליד את הפקודה intl.cpl
  • יש לוודא שבלשונית Format מוגדר (recommended) Match Windows display language
    יש לוודא שבלשונית Administrative מוגדר Hebrew (Israel)
  • כשמערכת ההפעלה Windows 10 בעלת ממשק משתמש שאינו בעברית יש לוודא שהשפה Hebrew נבחרה בעת ההתקנה על ידי בחירה בכפתור Option.

במידה ולא בוצעו ההגדרות למעלה, יש להסיר את התוכנות, לבצע את ההגדרות ורק לאחר מכן להתקין את התוכנות.

לאחר ההתקנה, בהנחה שהסעיפים למעלה בוצעו כהלכה:

  • יש לוודא שהתוכנה משתמשת בפרופיל הדיבור הנכון שנקרא Vocalizer Expressive. יש להשתמש בצירוף המקשים Insert+Control+S ולבחור בפרופיל ברירת המחדל Vocalizer Expressive.

במחשבים בהם מערכת ההפעלה Windows10 בשפה האנגלית יש להגדיר את כיוון הדיבור מימין לשמאל, יש לפעול באופן הבא:

הערה, הפעולות הבאות יבוצעו על ידי משתמש מיומן.

  • יש לפתוח את מרכז ההגדרות של JAWS מתוך תפריטי התוכנה, יש ללחוץ על Insert+J
  • יש להיכנס לתפריט Utilities ולבחור באפשרות Settings Center
  • בחלון העץ הראשי של Settings Center, יש לחפש ולהרחיב את הקבוצה Text processing
  • יש לחפש ולהרחיב את הקבוצה Language processing ובתוך קבוצה זו, יש לבצע את הפעולות הבאות:
    • יש לבחור ב- (Based on text (Vocalizer Expressive only תחת הנושא detect language
    • יש לסמן את תיבת הסימון Enhanced right-to-left (RTL) support
  • יש לשמור את השינויים בלחיצה על כפתור OK
JAWS אינו מספק משוב נכון בזמן הקלדה בדפדפני האינטרנט

התופעה ידועה, כאשר מותקן במחשב אנטיוירוס ESET Internet Security 14.1.20.0 ישנו מנגנון שמגן על דפדפני האינטרנט.
לכיבוי המנגנון יש לפתוח את תוכנת האנטיוירוס ולבחור בכלי אבטחה נוספים, ולכבות את המתג של הגנה על דפדפני אינטרנט.

כשתוכנת ZoomText 2019 פועלת על Windows 10 תפריט התחל של Windows אינו נפתח?

ראשית יש לאבחן את מקור הבעיה באופן הבא:

איך אני גורם לצג הברייל שברשותי לעבוד עם תוכנת JAWS?

צגי ברייל מבית חברת Freedom Scientific VISPERO כמו Focus, PM40 , אינם דורשים התקנה נוספת. יש לחבר את צג הברייל לשקע USB פנוי במחשב, להמתין לזיהוי של הצג במערכת ההפעלה Windows 10, ולהפעיל מחדש את JAWS.
צגי ברייל מסוג Braille Edge 40 , Super vario, Vario ultra, Braille sense, דורשים התקנת מנהל התקן ייעודי.
בחלק מצגי הברייל, יש להגדיר בתוך תפריט צג הברייל (או להזיז מתג) התחברות של תקשורת עם המחשב, וזאת על פי מדריך צג הברייל שבו נעשה השימוש.
רשימת צגי הברייל שהפעלתם מובנית בתוכנת JAWS ואין צורך בהתקנה נוספת:

  • American printing house for the blind
  • baum retec ag
  • baum vario ultra
  • brailliant BI 40X
  • focus
  • handy tech
  • Hims
  • humanware
  • optelec tieman group (only alva bc-640 at this time)
  • papenmeier
צג ברייל Focus לא עובד עם JAWS?

ככלל תוכנת JAWS מספקת חיווי בפלט קולי ותקשורת USB או Bluetooth בו זמנית. במידה והפינים של צג הברייל אינם מגיבים והפלט הקולי עובד דרך הרמקולים יש לבצע את הבדיקות הבאות:

  • בדוק את הגדרות צג הברייל בתפריטים של תוכנת JAWS. יש לנווט לתפריט JAWS בעזרת Insert+J ובחירה בתפריט ברייל.
  • וודא שצג הברייל פועל ומחובר למחשב, במידה והצג מחובר בתצורת Bluetooth וודא שהסוללה הפנימית של צג הברייל טעונה והמכשיר מזוהה כהתקן אלחוטי Bluetooth. קרא את מסמכי ההסבר של צג הברייל.
  • וודא שצג הברייל מגיב בעזרת תוכנת הבדיקה הפנימית של הצג Diagnostic. קרא את מסמכי ההסבר של צג הברייל.
  • וודא שצג הברייל זוהה במערכת כראוי. בחן את מנהל ההתקנים.
בעת ביצוע שליטה מרחוק התוכנות JAWS ואו FUSION אינן עובדות ואו לא מדברות?

ראשית יש לוודא שהרישיון שנרכש כולל את האפשרות שליטה מרחוק. במידה ואפשרות זו אינה קיימת, ניתן לרכוש ולהוסיף לרישיון את השליטה מרחוק. בדיקת האפשרות שליטה מרחוק תתבצע בשתי שיטות:

  • פתיחת חלון אודות של התוכנה ואימות של המספר הסידורי והאפשרות של גישה מרחוק.
  • פתיחת השירות שמציג את סוג הרישיון, למשתמשי רישיון מספרי יש לפתוח את מציג הרשאת ILM. למשתמשי רישיון פלאג USB יש לפתוח את מציג הרשאת הפלאג.
    השירות ממוקם בתיקיית שם התוכנה שבתפריט התחל של Windows.

להלן מספר תצורות בהן הרישיון שליטה מרחוק יעבוד:
ראשית התוכנה חייבת להיות מותקנת בשני המחשבים המחשב המרוחק (הנשלט) והמחשב המקומי (השולט)
חובה שהחיבור למחשב המרוחק (הנשלט) יתבצע ישירות לא דרך גורם צד שלישי. לדוגמה: משתמש מתחבר מהבית בעזרת Microsoft Remote Desktop ישירות לעמדה בתוך האירגון.
אפשרויות הפעלה:
רישיון יחיד – הרישיון מותקן במחשב המרוחק (הנשלט) והמחשב המקומי (השולט) אינו חייב לכלול רשיון (זאת אומרת התוכנה תעבוד ב 40 דקות ניסיון)
רישיון רשת – הרישיון מותקן בשרת ייעודי בתוך אירגון, המחשב המרוחק (הנשלט בתוך האירגון) מקבל את הרשאות הרישיון מהשרת. המחשב המקומי (השולט) אינו חייב לכלול רשיון (זאת אומרת התוכנה תעבוד ב 40 דקות ניסיון)

במערכות שונות כמו CITRIX Receiver המשתמש המרוחק יאלץ לעבור מערכת ביניים ורק לאחר מכן Microsoft Remote Desktop, בשלב הביניים התוכנה לא תדבר והמשתמש יצטרך לבצע פעולות ללא דיבור, לכן מומלץ להגדיר מספר מועט אם בכלל של שלבי ביניים להתחברות.

עבודה עם OFFICE

לא ניתן להפעיל מחדש את Outlook לאחר סגירתו

תאריך: 07.08.2022
סביבת עבודה: חלונות 10 בעברית

ראשית יש לבודד את הבעיה ולסגור את כל התוכנות הפתוחות ואת תוכנת הנגישות שעובדת ברקע ולנסות להפעיל שוב את Outlook, זאת על מנת לזהות האם הבעיה קשורה לאחת מהתוכנות שסופקו על ידינו. במידה ו- Outlook עדיין אינו נפתח, יש לקרוא את המשך ההסבר.
התקלה: זוהי תופעה ידועה ומוכרת בתוכנת OFFICE2021STD, ויכול להיות בעוד גרסאות.
אנו ב- Lets Talk נוכחנו לדעת שלוקח זמן לתהליך התוכנה להיסגר, לעיתים התהליך נתקע למרות שהתוכנה נסגרה. תופעה זו חדשה והיא קורית כנראה עקב עדכון מסוים של Windows או של Office שעדיין לא חקרנו. לאור זאת המשתמש יצטרך לחכות לפתרון הבעיה ע"י עדכון עתידי של Microsoft.
אנו במחלקה הטכנית של Lets Talk מצאנו פתרון זמני על מנת לעקוף ולהתגבר על בעיה זו.
במידה ותוכנת ה- OFFICE נרכשה ב- Lets Talk, ניתן ליצור קשר איתנו בטלפון 03-7514131 שלוחה 1 ואנו נספק פתרון אוטומטי שיאפשר עבודה תקינה במידה ו- Outlook אינו נפתח.

JAWS אינו מכריז על מתן תשובה להודעת דוא"ל או להעברת הודעת דוא"ל ב- Outlook 2021

זוהי תקלה ידועה של Outlook 2021 במערכות הפעלה Windows10 בשפה העברית, כשמשתמשים בעיקר במקלדת המחשב. התקלה מתייחסת בעיקר לדואר שהתקבל ועדיין לא נקרא.
תוכנת JAWS חייבת לזהות את הסימן של השב או העבר בעמודת התצוגה הייעודית שברשימת תיבת הדואר הנכנס. כל עוד שהסימן הרלוונטי אינו מופיע, JAWS לא יזהה זאת ולכן לא יכריז על מצב הדואר.
על מנת לעקוף את התקלה של ה- Outlook עד שתתוקן על ידי Microsoft באחד מהעדכונים העתידיים, יש לגרום להודעת הדוא"ל שהתקבלה לעבור למצב של הודעה שנקראה, ולכן:
מומלץ להשתמש בפקודה Control+Q המציינת שהדוא"ל נקרא, ורק לאחר מכן לבצע השב או העבר דואר אלקטרוני.

JAWS אינו מקריא טקסט כשמריצים מצגת PowerPoint עם הפקודה F5?

תופעה ידועה כתוצאה מעדכוני Microsoft, ולעיתים מופיעה גם ההודעה "מצטערים, אירעה בעיה שעלולה להפוך את PowerPoint לבלתי יציב, שמור את המצגות שלך והפעל מחדש את PowerPoint".
יש לסגור את PowerPoint ולבצע מספר הגדרות ב- Windows ובתוכנת PowerPoint באופן הבא:

הגדרה במערכת Windows10

  1. יש לפתוח את לוח הבקרה וללחוץ על אייקון איזור.
    בחלונית שנפתחה יש לוודא שהמיקוד נמצא בלשונית תבניות.
    יש לשנות את תוכן התיבה המשולבת של התבנית לשפה אחרת וללחוץ על כפתור אישור בתחתית החלון.
  2. יש לחזור על הסעיף הראשון והפעם לבחור בשפה התאם לשפת התצוגה של Windows (מומלץ).

הגדרה בתוכנת PowerPoint

  1. יש לוודא שתוכנת PowerPoint אינה מוגדרת בתצוגה מוגנת, הגדרה זו נמצאת בתפריט מרכז יחסי האמון שבתפריט אפשרויות הממוקם בכרטסת קובץ, יש להסיר את הסימונים של שלושת תיבות הסימון בתצוגה מוגנת.
  2. יש לטפל בהאצת גרפיקה בתוכנת PowerPoint, יש לנווט לתפריט אפשרויות באופן הבא:
    • יש ללחוץ מקש Alt על מנת להגיע לרצועת כלים עליונה ולכרטסת בית.
    • יש ללחוץ חץ ימינה לכרטסת קובץ וללחוץ enter לפתיחת התפריט.
    • עם חץ למעלה יש לנווט לאפשרויות וללחוץ enter.
    • בחלון האפשרויות שנפתח, יש לנווט עם חץ למטה למתקדם וללחוץ enter.
    • יש לנווט עם מקש Tab עד לתיבת הסימון הפוך האצה של גרפיקת חומרה ללא זמינה וסמן את תיבה זו עם מקש רווח.
    • יש ללחוץ שוב Tab למעבר לתיבת הסימון בטל האצת חומרה של גרפיקה של הצגת שקופיות וסמן את תיבה זו עם מקש רווח.
    • יש לעבור לכפתור אישור וללחוץ enter לסגירת תפריט אפשרויות.
  3. יש לסגור את PowerPoint ולהריץ מחדש את המצגת ולבדוק את הקראת הטקסט בעזרת תזוזה עם חצים למעלה למטה ומעבר בין דפי מצגת עם מקש רווח.
    יש לשים לב, להרצת המצגת, כשסיומת שם הקובץ הינה PPTX, יש ללחוץ על מקש F5.
JAWS אינו מדבר בתיבת העריכה של דואר אלקטרוני חדש ב- Outlook 2013

במידה ו- JAWS אינו מדבר רק בתיבת העריכה של דואר אלקטרוני חדש ב- Outlook 2013, יש לבצע עדכונים לחבילת ה- OFFICE ורצוי גם לעדכן את Windows 10.

תוכנת Outlook קופאת או סייר הקבצים קורס בשימוש עם JAWS?

ראשית יש לבדוק את מצב התצוגה של Outlook או בסייר הקבצים Explorer
תוכנת קורא המסך JAWS לא תתפקד כראוי במידה והגדרת תצוגה מקדימה פעילה. יש לבטל את תצוגה מקדימה הן ב- Outlook והן בסייר הקבצים Explorer.
לביטול תצוגה מקדימה ב- Outlook פעל באופן הבא:

  1. יש ללחוץ פעם אחת על מקש Alt ועם חץ שמאלה להגיע ללשונית תצוגה וללחוץ enter.
  2. יש ללחוץ על חץ למטה על מנת להגיע לשורת התפריטים התחתונה ובעזרת מקש Tab ולהגיע לחלונית קריאה וללחוץ על enter.
  3. עם חץ למטה יש להגיע לשורה ללא ולבצע enter.

לביטול תצוגה מקדימה ב- Explorer פעל באופן הבא:

  1. יש לפתוח את סייר הקבצים בעזרת צירוף המקשים Windows+E.
  2. יש ללחוץ פעם אחת על מקש Alt ועם חץ שמאלה להגיע ללשונית תצוגה.
  3. יש ללחוץ על חץ למטה על מנת להגיע לשורת התפריטים התחתונה ובעזרת חץ שמאלה להגיע לתצוגה מקדימה וללחוץ על enter על מנת לבטל את אפשרות זו.
Outlook קורס בעת עבודה עם תוכנת הגדלה והקראה כגון FUSION?

כשעובדים עם תוכנות אלו עם Outlook:

  • יש לנווט לכרטיית תצוגה, קבוצת פריסה ולכבות את פריסת הקריאה.
  • יש להסיר את הסימון מתיבת הסימון החלף לוח מקשים באופן אוטומטי כדי להתאים לשפת הטקסט המקיף, אפשרות זו ממוקמת בתפריט קובץ, אפשרויות, דואר, כפתור אפשרויות עריכה, מתקדם.

התקלה שלי אינה מופיעה ברשימה כאן?

פנה אלינו בדואר אלקטרוני [email protected] , [email protected], או בטלפון: 03-5714131