פתרון בעיות עבור מנהל הרישיונות Server Administration

מדריך זה מספק פתרון לבעיות שעלולות להופיע בעת התקנה והפעלת רישיון של מנהל הרישיונות Server Administration עבור התוכנות  FUSION, JAWS, ZOOMTEXT. המדריך מחולק לנושאים הקשורים למועד התרחשות הבעיה:

בעיות בהתקנה ובהפעלת הרישיון

מנהל הרישיונות Server Administration (WlmAdmin) הותקן בשרת ונוסף רישיון בהצלחה עבור אחת מהתוכנות Fusion JAWS, ZoomText אך התחנות אינן "רואות" את הרישיון ברשת

יש לבצע את הבדיקות הבאות:

  • לאחר שאחת מהתוכנות FUSION, JAWS, ZoomText הותקנה בתחנה, יש להפעיל את "מציג הרשאת ILM" שנמצא בתיקיית השירות של התוכנה בתפריט Windows, לדוגמה: יש לנווט לתיקיית כלי עזר FUSION 2024" הממוקמת תחת שם התוכנה Fusion 2021 שבתפריט Windows, (במידה ומדובר במוצר של JAWS יש לחפש את תיקיית כלי עזר של JAWS בתפריט Windows של חלונות) בחלונית מציג הרשאת ILM שתיפתח אמורים להופיע פרטי רישיון התוכנה. במידה והחלונית ריקה, וודא שהתחנה נמצאת באותה רשת עם שרת הרישיונות, בצע ping לשרת.
  • וודא שקיימת הגדרת משתנה גלובלי סביבתי (Global Environment System Variable) בשרת הרישיונות ובתחנות.
    • בשרת הגדר LOCAL= Server license IP
    • בתחנה הגדר LSFORCEHOST= Server license IP
      הערה, יש להקליד את המשתנה הגלובאלי כפי שכתוב בדוגמה למעלה ולהימנע מטעויות כתיב.
      לבדיקה שקיימת הגדרת משתנה סביבה גלובלי, יש לבצע מקש ימני על אייקון מחשב זה בשולחן עבודה ולבחור במאפיינים, יש לבחור בקישור Advanced System Settings וללחוץ על כפתור משתני סביבה שנמצא בלשונית מתקדם, במסגרת משתני מערכת וודא שקיימת הגדרת משתנה גלובלי עם כתובת IP נכונה של השרת.
  • במקרים מסוימים יש לאפשר ב- Firewall של שרת הרישיונות את פורטים 5093 , 5094 בפרוטוקול UDP, גם ב Inbound Rules וגם ב Outbound Rules.
    • פורט 5093 שייך לפרוטוקול ההגנה של התוכנה SafeNet, Inc Sentinel LM, Sentinel RMS, License Manager, client-to-serve
    • פורט 5094 שייך לתקשורת (Highway Addressable Remote Transducer over IP (HART-IP
  • בדוק חסימה אפשרית של תוכנות AntiVirus או הרשאות של System Policy
  • בדוק בשרת הרישיונות ב- services.msc שהשירות Sentinel RMS License Manager נמצא במצב Run.
  • למשתמשים ב- Microsoft Remote Desktop Control, יש לוודא שהרישיון כולל את אפשרות זו במועד הרכישה. ניתן להבחין באפשרות זו לאחר ההתקנה בחלון השירות "מציג הרשאת ILM".
ה- Locking Code של השרת השתנה

במידה והשרת כולל מעבד כפול, קוד הנעילה עשוי להשתנות כשבוצעה הפעלת רישיון עם מעבד ראשי והמערכת משתמשת במעבד המשני.
עקרונית ניתן לפתור את בעיה זו על ידי בקשה למעבר של הרשאה בהתקן רישיון מסוג USB.
יש לבדוק אם אחד מהחומרה או המידע שברשימה למטה השתנה או הוסר. אם כן, ייתכן שקוד הנעילה גם השתנה מכיוון שקוד זה תלוי בפריטים אלה.
מחק את הקובץ FSShell32.dll כך שיווצר מידע חדש עם מידע מוטבע עדכני וניתן לאחזר רישיון חדש. עם זאת, אם פריט מסויים לא היה קיים במערכת לפני הפעלת הרישיון ונוסף מאוחר יותר, קרוב לוודאי שלא תיהיה השפעה על קוד הנעילה.

  • Processor
  • Total disk size (first hard drive if more than one exists)
  • Total physical memory (RAM)
  • IDE hard drive
  • Video card
  • Sound card
  • Whether the computer is a laptop or not
  • CD-ROM drive
  • PCMCIA card slot
  • The Windows Product Activation file

חשוב לציין, בעת שחזור השרת יש לשחזר רק את מאגר הנתונים ולא את המערכת עצמה. כמו כן במערכות וירטואליות אין לשנות את ה- Host.

ניסיון להוציא Locking Code מהשרת נכשל

לעיתים מתקבלת הודעת Error בעת הפעלת Update Network Authorization ולא ניתן להוציא את קוד הנעילה על מנת לבצע אקטיבציה ידנית.
על מנת להוציא את קוד הנעילה ניתן לבחון את חלונית Detailed Information במנהל הרישיונות Server Administration (WlmAdmin). קוד הנעילה צריך להופיע בתבנית

10-abcde

במידה ואפשרות זו לא זמינה, יש ליצור קשר עם התמיכה של Lets Talk.

ניסיון להסיר רישיון בשרת VDI נכשל

במקרים בהם לא ניתן לבצע Remove Feature של הרישיון דרך מנהל WlmAdmin ניתן להסיר את הרישיון בסיור לתקיה בה נמצא קובץ הרישיון.
יש לסגור את מנהל הרישיונות WlmAdmin ולנווט לתיקיית הרישיון במסלול
C:\Program Files (x86)\Common Files\SafeNet Sentinel\Sentinel RMS License Manager\WinNT

מומלץ להעתיק את קובץ הרישיון lservrc לתיקייה אחרת.
יש לפתוח מנהל הרישיונות WlmAdmin ולוודא שהרישיון תחת שם השרת, הוסר.

בעת הוספת רישיון במנהל הרישיונות Server Administration (WlmAdmin) , מתקבלות אחת מהשגיאות הבאות:
Error 19
Error: Failed to Add a License
Error: The feature could not be added

התקלה מצביעה על מצב שבו הרישיון התקבל משרתי היצרן אך נוצר קושי בהוספת הרישיון למנהל הרישיונות Server Administration (WlmAdmin). לאחר סגירת הודעה זו תופיע ההודעה
"SentinelLM: Error [19] Failed to add license code".
אפליקציות אחרות כמו תוכנות SPSS, QuickTest Pro משתמשות במנגנון SentinelLM authorization scheme על אותו מחשב או ברשת , ולכן תוכנות של Freedom Scientific יכשלו במהלך הוספת הרישיון/אקטיבציה.
מכיוון שזיהוי הבעייה ופתרונה הינו מורכב ההמלצה היא להתקין את מנהל הרישיונות על גבי מחשב/שרת אחר שנמצא באותה הרשת, לדוגמה, שימוש בשרת וירטואלי.
מאחר והרישיון מתבסס על Rainbow SentinelLM וקיים כבר רישיון כזה ברשת, לאחר האקטיבציה של מנהל הרישיונות Server Administration (WlmAdmin) יש להגדיר Global Enviroment System Variable בשרת ובתחנות.

יש לוודא שהרישיון שהתקבל תומך בגרסת רשת ואינו מיועד לאקטיבציה עבור מחשב מקומי. הבדיקה יכולה להתבצע על ידי הקלדת מספר הסידורי של התוכנה (6 עד 8 ספרות בלבד) באתר היצרן.

ניתן לבחון את פתרון הבעיות של היצרן Freedom Scientific

איך ניתן לשלוט על הפצת הרישיונות ברשת?

הסתייגויות קבוצתיות מעניקות לך את היכולת להפעיל פקדים ניהוליים מקומיים על ידי שיוך סדרה של קבוצות ושמירה עבור כל קבוצה מספר מסוים של רישיונות. כל רישיון שאינו שמור באופן ספציפי יכול לשמש כל משתמש זכאי ללא קשר לשותפות קבוצתית.

חברי הקבוצה יכולים להיות משתמשים או מחשבים. משתמשים מסומנים לפי שם ההתחברות שלהם, ומחשבים מוגדרים לפי שם המחשב שלהם. משתמשים מסוימים או מחשבים מסוימים יכולים גם להיות מורשים לרוץ, או למנוע מהם לפעול באמצעות הזמנות קבוצתיות. לפרטים נוספים על הפצת רישיונות ברשת לחץ כאן

בעיות תפעול והודעות שגיאה

אני מנסה להתחבר למחשב מרוחק ולא מצליח להפעיל את JAWS, FUSION באופן תקין.

לבעיה מסוג כזה ישנן הרבה סיבות ובדרך כלל מומלץ להתייעץ עם חברת לטס-טוק בטלפון 03-5714131.

הבעיות הנפוצות הן:

  • ראשית יש לוודא שרישיון התוכנה תומך ב- RDP, ניתן להוסיף את אפשרות זו ע"י שדרוג.
  • יש לבדוק שהוגדר משתנה גלובאלי, גם בשרת וגם בתחנה.
  • החיבור מרחוק לא מתבצע על ידי שליטה מרחוק של מיקרוסופט Microsoft Remote Desktop
  • המחשב המקומי אינו משתמש בערוץ VPN
  • המחשב המקומי אינו מתחבר ישירות למחשב המרוחק אלא מתחבר להתקן/שרת ביניים שחוסם את תעבורת הרשאת הרישיון.
  • יש לבדוק הרשאות של System Policy עבור המשתמש שמנסה להתחבר. יש לבדוק FireWall/Ports incoming ו- outgoing באופן קבוע עבור תעבורת רישיון הרשת Rainbow ILM Sentinel license server (Network Port: 5093/4)
  • במערכות VDI של Terminal Server Citrix אמורות להיות כגורם מתווך בין מערכות של Microsof.
  • במידה ומשתמשים בשרת CITRIX יש לבצע Publish Desktop לתחנה ולא Publish Application.

התקלה שלי אינה מופיעה ברשימה כאן?

ניתן לקרוא פתרון בעיות עבור התוכנות של JAWS, FUSION בתפריט שירות ותמיכה
ניתן לקרוא פתרונות לתקלות מורכבות באתר היצרן ILM Troubleshooting Guide
או לפנות אלינו בדואר אלקטרוני [email protected] , [email protected], או בטלפון: 03-5714131