מדריך לפתרון בעיות עבור מנהל הרישיונות Server Administration

מדריך זה מספק פתרון לבעיות שעלולות להופיע בעת התקנה והפעלת רישיון של מנהל הרישיונות Server Administration עבור התוכנות  FUSION, JAWS, ZOOMTEXT. המדריך מחולק לנושאים הקשורים למועד התרחשות הבעיה:

בעיות בהתקנה ובהפעלת הרישיון

מנהל הרישיונות Server Administration (WlmAdmin) הותקן בשרת ונוסף רישיון בהצלחה עבור אחת מהתוכנות Fusion JAWS, ZoomText אך התחנות אינן "רואות" את הרישיון ברשת?

יש לבצע את הבדיקות הבאות:

  • לאחר שאחת מהתוכנות FUSION, JAWS, ZoomText הותקנה בתחנה, יש להפעיל את "מציג הרשאת ILM" שנמצא בתיקיית השירות של התוכנה בתפריט Windows, לדוגמה: יש לנווט לתיקיית Utilities FUSION 2021" הממוקמת תחת שם התוכנה Fusion 2021 שבתפריט Windows, בחלון שיפתח אמורים להופיע פרטי התוכנה. במידה וחלון זה ריק, וודא שהתחנה נמצאת באותה רשת עם שרת הרישיונות, בצע ping לשרת.
  • וודא שקיימת הגדרת משתנה גלובלי סביבתי (Global Environment System Variable) בשרת הרישיונות ובתחנות.
    • בשרת הגדר LOCAL= Server license IP.
    • בתחנה LSFORCEHOST= Server license IP
  • לבדיקה שקיימת הגדרת משתנה סביבה גלובלי, יש לבצע מקש ימני על אייקון מחשב זה בשולחן עבודה ולבחור במאפיינים, יש לבחור בקישור Advanced System Settings וללחוץ על כפתור משתני סביבה שנמצא בלשונית מתקדם, במסגרת משתני מערכת וודא שקיימת הגדרת משתנה גלובלי עם כתובת IP נכונה של השרת.
  • במקרים מסוימים יש לאפשר ב- Firewall של שרת הרישיונות את פורטים 5093 , 5094 בפרוטוקול UDP, גם ב Inbound Rules וגם ב Outbound Rules.
  • פורט 5093 שייך לפרוטוקול ההגנה של התוכנה SafeNet, Inc Sentinel LM, Sentinel RMS, License Manager, client-to-serve
  • פורט 5094 שייך לתקשורת (Highway Addressable Remote Transducer over IP (HART-IP
  • בדוק חסימה אפשרית של תוכנות AntiVirus או הרשאות של System Policy
  • בדוק בשרת הרישיונות את המצאות השירות SentinelLM במנהל המשימות ונמצא במצב Run.
  • הערה: על מנת להשתמש ב Microsoft Remote Desktop Control, יש לוודא שהרישיון כולל את אפשרות זו במועד הרכישה. ניתן להבחין באפשרות זו לאחר ההתקנה בחלון השירות "מציג הרשאת ILM".
ה- Locking Code של השרת השתנה?

במידה והשרת כולל מעבד כפול, קוד הנעילה עשוי להשתנות כשהמחשב משתמש במעבד האחר. אין בעיה לעקיפת הבעיה הנוכחית. מומלץ לבקש הרשאה על פלאג USB רישיון.
בדוק אם כל אחד מהחומרה או המידע שברשימה הבאה השתנה או הוסר. אם כן, ייתכן שקוד הנעילה גם השתנה משום שהוא תלוי בפריטים אלה.
מחק את הקובץ FSShell32.dll כך שיווצר מידע חדש עם מידע מוטבע עדכני וניתן לאחזר רישיון חדש. עם זאת, אם פריט מסויים לא היה קיים לפני ההפעלה ונוסף מאוחר יותר, הוא לא אמור להשפיע על קוד הנעילה.

  • Processor
  • Total disk size (first hard drive if more than one exists)
  • Total physical memory (RAM)
  • IDE hard drive
  • Video card
  • Sound card
  • Whether the computer is a laptop or not
  • CD-ROM drive
  • PCMCIA card slot
  • The Windows Product Activation file
בעת הוספת רישיון במנהל הרישיונות Server Administration (WlmAdmin) , מתקבלת שגיאה "Error 19 or Error Failed to Add a License".

תקלה כזו מצביעה על מצב שבו הרישיון התקבל משרתי היצרן אך נוצר קושי בהוספת הרישיון למנהל הרישיונות Server Administration (WlmAdmin). לאחר סגירת הודעה זו תופיע ההודעה
"SentinelLM: Error [19] Failed to add license code".
אפליקציות אחרות כמו תוכנות SPSS, QuickTest Pro משתמשות במנגנון SentinelLM authorization scheme על אותו מחשב, ולכן תוכנות של Freedom Scientific יכשלו במהלך הוספת הרישיון/אקטיבציה. מכיוון שזיהוי הבעייה ופתרונה הינו מורכב ההמלצה היא להתקין את מנהל הרישיונות על גבי מחשב/שרת אחר שנמצא באותה הרשת, לדוגמה, שימוש בשרת וירטואלי.
מאחר והרישיון מתבסס על Rainbow SentinelLM וקיים כבר רישיון כזה ברשת, לאחר האקטיבציה של מנהל הרישיונות Server Administration (WlmAdmin) יש להגדיר Global Enviroment System Variable בשרת ובתחנות.

איך ניתן לשלוט על הפצת הרישיונות ברשת?

הסתייגויות קבוצתיות מעניקות לך את היכולת להפעיל פקדים ניהוליים מקומיים על ידי שיוך סדרה של קבוצות ושמירה עבור כל קבוצה מספר מסוים של רישיונות. כל רישיון שאינו שמור באופן ספציפי יכול לשמש כל משתמש זכאי ללא קשר לשותפות קבוצתית.

חברי הקבוצה יכולים להיות משתמשים או מחשבים. משתמשים מסומנים לפי שם ההתחברות שלהם, ומחשבים מוגדרים לפי שם המחשב שלהם. משתמשים מסוימים או מחשבים מסוימים יכולים גם להיות מורשים לרוץ, או למנוע מהם לפעול באמצעות הזמנות קבוצתיות. לפרטים נוספים על הפצת רישיונות ברשת לחץ כאן

בעיות תפעול והודעות שגיאה

אני מנסה להתחבר למחשב מרוחק ולא מצליח להפעיל את JAWS.

לבעיה מסוג כזה ישנן הרבה סיבות ובדרך כלל מומלץ להתייעץ עם חברת לטס-טוק בטלפון 03-5714131.

הבעיות הנפוצות הן:

  • החיבור מרחוק לא מתבצע על ידי שליטה מרחוק של מיקרוסופט Microsoft Remote Desktop
  • המחשב המקומי אינו משתמש בערוץ VPN
  • המחשב המקומי אינו מתחבר ישירות למחשב המרוחק אלא מתחבר להתקן/שרת ביניים.

התקלה שלי אינה מופיעה ברשימה כאן?

ניתן לקרוא פתרונות לתקלות מורכבות באתר היצרן ILM Troubleshooting Guide
או לפנות אלינו בדואר אלקטרוני Support@ltalk.net , Shaul@ltalk.net, או בטלפון: 03-5714131